Old Time RNR Magazine

Így búcsúztak a zenésztársak Gregg Allmantől

2017. június 02. - Sebők_Tamás

gregg_cikk.jpg

Az Old Time R’N’R Magazine Gregg Allman Nap alkalmából szerettünk volna arra is hangsúlyt fektetni arra, hogy hogyan búcsúztak a zenésztársak a Midnight Ridertől. Szinte millió meg egy tweet, Facebook és Instagram post, került ki a héten a világhálóra, ezekből válogattunk most nektek. 

Joe Bonamassa

Az első koncertem egy Gregg Allman Band előadás volt, ahol Dickey Betts és Warren Haynes volt a különleges vendég. 1983-ban volt, New York-ban. Összesen talán 300 ember volt rajta. Emlékszem, nagyon felrázott a Hammond orgona, és aztán elkezdett énekelni... Nyugodj békében Gregg Allman! Pótolhatatlan zenész, minden idők egyik legjobbja. Köszönöm a kedvességed és a zenéd! 

Billy Gibbons (ZZ Top)

Gregg Allman hirtelen halála egy hatalmas veszteség, ugyanakkor milliókkal egyetemben köszönjük, hogy Gregg életünk része volt. Természetesen egy ragyogó, intuitív zenész volt, mély érzelmekkel, melyek visszatükröződtek a zenéjében. 

Peter Frampton (Humble Pie)

Nagyon szomorú számomra Gregg halálhíre, csodáltam őt. Nagy megtiszteltetés, hogy nemrégiben együtt jammeltünk. Egy hatalmas ember volt, hatalmas lélekkel. 

Bob Seger

Mondjuk ki, az Allman Brothers Band maga a Southern Rock műfaj. Gregget minden idők legjobb rockénekesének tartom, hatalmas érzelmeket rakott a zenébe. Imádtam a „Low Country Blues”-t egy lehengerlő album. Újra és újra meghallgattam. Szomorú, hogy egy újabb zenészt veszítettünk el. 

Ringo Starr (Beatles)

Nyugodj békében Gregg Allman. Béke és szeretet a családja minden tagjának.

Brian Wilson (amerikai zeneszerző, producer)

Szomorú hírek Greggről. Egy hatalmas zenész. Szeretet és irgalom, Brian 

Warren Haynes (Allman Brothers Band, Gov’t Mule)

Nyugodj Békében Gregg Allman! Nem találok szavakat. Lehengerelt Gregg énekhangja, amikor először hallottam az Allman Brothers Band-et. 1969-ben. Kilenc éves voltam. Még gitárt sem fogtam a kezemben, de köszönöm idősebb testvéreimnek, hogy felfedezhettem egy igazi lélekből fakadó zenét a világ legjobb énekesével. Ez a zenekar volt a "közös nevező", amely lehetővé tette, hogy a zene oly sok különböző szinten kapcsolódjon az emberekhez, anélkül, hogy elemeznék a benne foglalt összetevőket - a soul-t, a bluest, a rock-ot, a country-t, vagy a jazz-t. Mélyen megérintett, még úgy is, hogy akkor nem igazán értettem. Mindennek a tetejében ott volt a hang, amely egyszerre megnyugtató, dühös, lágy, elképesztően természetes és lélekkel teli.

Azután gitározni kezdtem, és a barátaim Allman Brothers rajongókká váltak. Hangos zene volt. Olyanoknak szólt, mint én magam is, egy igen zavaros időszakban. Itt volt ez a déli hippi csoport. A legmélyebb délről, a legmélyebb érzelmekkel. Meg sem értettük igazán, milyen kemény volt ez akkoriban. Minden déli város gitárosa a Live at Fillmore East koncertet hallgatta és Dickey Betts és Duane Allman oltárán imádkozott. De a hab a tortán Gregg hangja volt.  Ez volt a különlegessége az ABB-nek. Ami megkülönböztette a többi zenekartól. Az, hogy csak zeneőrültek szerették. Azok a nők, akik előtte csak rádiót hallgattak megtűrték a hosszú jameket annak érdekében, hogy Gregg hangja lebilincselje őket. Az alkalmi zenehallgatókból valóságos rajongókat kovácsolt, olyan többdimenziós zenét fedeztek fel, amit korábban még nem létezett. És ez mind Greggnek köszönhető.

Csodálatos sorokat írt, amik olyan természetesek voltak, mint a hangja. Szerény szövegek, de amikor előadta, olyan érzelmi kapcsolatot teremtett, amely csak akkor történik, ha a zene valódi és becsületes. Nagyon sokat tanultam a dalszövegírásról és az éneklésről. A legtöbbet, mielőtt találkoztunk volna. Nagy megtiszteltetés, hogy olyan szerencsés vagyok, hogy dalokat írhattam vele, és együtt fedeztük fel a világot, miközben a közös zenénket játszottunk. Mindennek a tetejében, barátok voltunk. Az egyik legkedvesebb emlékem a turnébuszból, amikor Allen Woody is csatlakozott hozzánk. Zenét hallgattunk és szétröhögtük a seggünket mérföldről mérföldre. Az utazás, mint az élet! Sokkal jobb, ha megosztod a tapasztalataid a barátaiddal. Sokat elvesztettem mostanában közülük, és nagyon nehéz túltenni magam rajta. Talán az könnyíti meg az egészet, hogy tudom, millió másik ember érez hasonlóan, mint én.

Szeretlek Gregory! – WH.  

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr7212560775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása