Old Time RNR Magazine

Szerettük volna visszaadni a stúdióban azt, ahogy élőben játszunk” – interjú Henrik Freischlader gitárossal

2016. március 23. - Sebők_Tamás

henrik-freischladertrio.jpgNemrégiben Henrik Freischlader német blues-rock gitáros bejelentette, hogy feloszlik zenekara, a Henrik Freischlader Band. A zenész nem volt sokáig banda nélkül, Henrik Freischlader Trio néven új csapatot hozott össze és április 1-én jön a debütáló album. Ez nem áprilisi tréfa. Az új zenekarról, a közelgő lemezről, és az áprilisi Gary Moore emlékestről beszélgettünk vele.

OTRNR: – Szia Henrik! Nemrégiben Henrik Freischlader Trio néven új zenekart alapítottál. Mi hozta meg benned a döntést a váltásra?

Henrik Freischlader: – Miközben szüneteltem egyre inkább úgy éreztem, hogy csinálnom kell valamit. Igazából azért tartottam szünetet, hogy feltegyem magamnak a kérdés: Mi legyen a következő lépés? Trióban kezdtem zenélni, és nagyon megszerettem ennek a három hangszernek az erejét. Alex Grube-t régebb óta ismertem, ő pedig ismerte Carl-Michael dobost. Összejöttünk jammelni és zenei értelemben szerelem volt első látásra.

OTRNR: - Kérlek, mutasd be nekünk a zenésztársaidat és mondd el, hogy hogyan jöttetek össze, és miért döntöttetek a trió felállás mellett?  

Henrik Freischlader: - Alex Grube, basszusgitáros. Erős ritmusok jellemzik, és néhol igen érzékeny dallamokat tud a zenébe csempészni. Gyakran játssza ugyanazt, amit én gitáron. Szinte mindenkivel zenélt már itt Németországban és ezek mellet kiváló stúdiózenész.

Carl-Michael Grabinger, dobos. Király, feszes ütemek, kiváló füle van és érzi a groove-ot. Max Herre-vel is együtt zenél jelenleg a Jazzanova-ban, valamint a ’The Voice Kids’-ben (zenei tehetségkutató gyermekeknek) is dolgozik. Sok stúdióprojektben is közreműködött Alex-szel közösen.   

Trióban indultunk, mert nem gondoltuk, hogy bármilyen hangszer is hiányozna a zenekarból.

OTRNR: - Áprilisban érkezik a debütáló albumotok, az ’Openness’. Ahogy meghallgattam a bemutató dalokat, azt gondolom, jobban visszanyúlik a tradíciókhoz. Miben lesz másabb zeneileg ez az anyag az eddigieknél?

Henrik Freischlader: - Nincs Hammond orgona. Ez az egyik legnagyobb különbség, de így minden egy kicsit nyitottabban hangzik. Zeneileg azt mondanám, hogy ez keveréke a régi old school daloknak és a teljes gázon előadott rockzenének. Trióként szerettük volna rögzíteni a lemezt. Szerettük volna visszaadni a stúdióban azt, ahogy élőben játszunk.

OTRNR: - Terveztek klipet valamelyik dalhoz, esetleg koncertanyagot kiadni?

Henrik Freischlader: – Jelenleg nincsenek ilyen terveink, de ki tudja? Biztos vagyok benne, hogy amint az album megjelenik, és elindul a turné, jönni fognak az új ötletek.

OTRNR: - Manapság nem örvend olyan nagy népszerűségnek a blues-rock műfaj, mint mondjuk Rory Gallagher, Eric Clapton, vagy Gary Moore idejében. Kiket neveznél meg a stílus modern kori hőseinek?

Henrik Freischlader: – Azt gondolom, hogy ők egy olyan időszak hősei, ami soha sem fog kiöregedni. Még mindig lehetnek modernek egy olyan ember számára, aki először fedezi fel a zenéjüket. De igen John Mayer, Derek Trucks, vagy Joe Bonamassa valóban életben tartja a bluest a fiatalabb generáció számára is.

OTRNR: - Ha megalapíthatnád álmaid zenekarát, kik lennének benne?

Henrik Freischlader: - Alex Grube és Carl-Michael Grabinger.

OTRNR: - Áprilisban ismét Magyarországra látogatsz a Gary Moore Emlékestre. Hogyan látod a rendezvény sikerességét? Mit vársz az idei koncerttől?

Henrik Freischlader: – Egy nagyon jó hangulatú bulit várok, amit a rajongókkal és a barátaimmal együtt tölthetek és közösen ünnepeljük és tisztelgünk Mr. Gary Moore előtt. Mindig is a legnagyobb hatással volt rám a zenéje, miatta kezdtem gitározni. Én csak próbálok egy keveset visszaadni abból, amit ő adott nekem…úgy, mint ahogy sokan mások.

OTRNR: - Nemrégiben hírt adtál róla, hogy hosszú távon együttműködsz a John B. Stetson Company-val.  Hogyan jött az ötlet, illetve hol lehet Henrik Freischlader kalapot vásárolni?

Henrik Freischlader: - Több éve már, hogy vannak közös dolgaink és nagyon hálás vagyok, hogy létrejött ez a kollaboráció. Mindig is szerettem kalapokat hordani és egy ponton megkérdeztem, hogy dolgoznánk-e közösen? Igen volt a válasz és most 4 különféle kalapot gyártunk, amit a Cable Car Online Store-ban lehet megvásárolni.

OTRNR: - Említetted, hogy gyűjtöd a kalapokat. Mennyi van már a gyűjteményedben? Miért szereted őket ennyire?

Henrik Freischlader: – Igen! Kb. 150 kalapom van. Melegen tartják a kopasz fejem és segítenek, hogy jól nézzek ki egy durva reggelen, miután felkeltem és a hajam káoszos. (nevet)

OTRNR: - Köszönjük szépen, sok sikert kívánunk a turnéhoz!

Henrik Freischlader: – Engem ért a megtiszteltetés, köszönöm a lehetőséget!

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr298520840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása