Old Time RNR Magazine

Ez egy erőtől duzzadó műfaj, ami a lelked legmélyét is képes megérinteni – interjú Layla Zoe-val

2018. október 11. - Sebők_Tamás

8h-loi-g.jpeg

Már a finisben vagyunk, 1 hétnél is kevesebb van hátra és Budapesten ad koncertet napjaink egyik aranytorkú blues-énekesnője, a kanadai származású Layla Zoe. Az énekes a napokban megjelent legújabb, Gemini című dupla albumával járja Európát és a LOTS Music szervezésében október 17-én, szerdán a Muzikum Klub színpadán kápráztatja el a hazai közönséget. A koncert előtt beszélgettünk zenéről, tetkókról, irodalomról.

OTRNR: - Mindenekelőtt köszönjük, hogy elfogadtad felkérésünket. Kezdjünk egy kis időutazással, kérlek, mesélj egy kicsit arról, hogyan indítottad zenei karriered, hogyan kerültél kapcsolatba a zenével, különösen a blues-zal?

LZ: - Édesapám mellett nőttem fel, akinek gyűjteményében a blues zene előadóinak széles választékát megtalálhatta az ember. Én Muddy Waters, Howlin’ Wolf, Robert Johnson vagy Billie Holiday zenéjén nőttem fel. A zenei identitásom édesapám ízléséhez köthető, és a mai napig szerencsésnek érzem magam emiatt, és természetesen hálás is vagyok neki mindazért, hogy elültette bennem ezeket a magvakat.

OTRNR: - Mit jelent a blues zene számodra?

LZ: - Úgy gondolom, hogy a blues zene az érzésről szól. Ez egy erőtől duzzadó műfaj, ami a lelked legmélyét is képes megérinteni, és eddigi rejtett érzelmeket is előcsalhat belőled, miközben a legsötétebb sebeket is képes begyógyítani.

OTRNR: - Az új albumod, a Gemini két zenei világot is bemutat. Egy melodikus akusztikus és egy kemény elektromos vonalat is képvisel. Hogyan ajánlanád a lemezt?

LZ: - Nagyon örülök, hogy végre meg tudom osztani ezt a nagyon különleges albumot a világgal. Évek óta arról álmodtam, hogy elkészítsem ezt a lemezt, hiszen a koncepciója nagyon közel áll a szívemhez. Természetesen olyan lemezt szerettem volna készíteni, ahol kétféle világban énekelhetek, és ezzel egyaránt megmutathatom a dolgok fényes, vagy árnyoldalát.

OTRNR: - Ha már itt tartunk, melyik oldal áll közelebb hozzád?

LZ: - Évek hosszú során volt egy teljes elektromos zenekar mögöttem, de most fontos volt számomra, hogy megmutassam a rajongóimnak, hogy akusztikus körülmények között, lágyan és érzékien is tudok énekelni néhány akusztikus blues és folk dalt is.

OTRNR: - Korábban irodalmi műveid is megjelentek, ez segít a dalszöveg írásában?

LZ: - Fiatal gyermekkorom óta írok, és úgy érzem, hogy ez a képességem határozottan hozzájárul ahhoz, hogy jó dalszövegeim szülessenek.

OTRNR: - Már hosszú évek óta Európában élsz, Németországban ha jól tudom. Mi vonzott az öreg kontinensre?

LZ: - Jelenleg Hollandiában élek, de előtte néhány évig Németországban laktam. Azért jöttem Európába, mert sokkal több fellépési lehetőségem volt itt, mint Kanadában. Azzal hogy átköltöztem több európai országot értem el koncertezés szempontjából, és több embernek tudtam bemutatni a zeném. Természetesen nem hagytam magára a családomat, minden évben visszamegyek Kanadába meglátogatni az otthoniakat.

OTRNR: - Mit gondolsz, mi az, ami különlegessé tesz egy dalt. Mitől lesz olyan Laylás?

LZ: - Azt gondolom, hogy igazán az teszi különlegessé a dalaim, hogy 100 százalékban magamat adom. Ha esetleg nem a tapasztalataimból írok, akkor is minden esetben, hezitálás nélkül a saját szívemre hallgatok.

OTRNR: - Manapság nem olyan népszerű a blues rock stílus, mint mondjuk a '70-es években, de mit gondolsz kik ennek az érának a hősei?

LZ: - Abszolút kedvenceim manapság Derek Trucks és Susan Tedeschi. Ty Segall zenéjével is nemrégiben ismerkedtem meg, és beleszerettem abba, amit csinál. Azt gondolom, hogy nagyon sok jó előadó van, akit fel kell fedezni, élvezni és támogatni!

OTRNR: - Hatalmas rajongója vagy a tetoválásoknak. Mesélnél egy kicsit erről? Van esetleg tervben valami újdonság?

LZ: - Nagyon sok tetkóm van a kedvenc előadóimról. Van Janis Joplin, Bob Dylan, Tom Waits, Frank Zappa, Neil Young és Muddy Waters is portrém is. Egy nap szeretném, ha ez a lista kiegészülne Joni Mitchellel, Roy Buchanannel és Peter Greennel.

tattoo.jpg

OTRNR: - Ha megalakíthatnád álmaid zenekarát, kik zenélnének benne?

LZ: - Ez azért nehéz, mert a kedvenc előadóim már elhunytak. Amúgy igazán azt gondolom, hogy nagyon szerencsés vagyok, hogy óriási tehetségekkel és eltökélt zenészekkel dolgozhatok együtt. Itt megragadnám az alkalmat és kiemelném a gitárosom, Jan Laacks-t, aki szerintem Európa egyik legjobb gitárosa.

OTRNR: - Októberben első ízben adsz koncertet Budapesten. Mit vársz ettől a bulitól?

LZ: - Nagyon izgatott vagyok a koncert miatt, és persze amiatt, hogy először lássam Budapestet. Azt hallottam, csodálatos város. Már alig várom, hogy megismerjem a magyar közönséget és a kultúrát. Valamilyen szinten mindig egy kicsit izgatott vagyok, ha egy új országban lépek fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr4214294467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása