Old Time RNR Magazine

Cher és a megváltó szerelem

2020. augusztus 27. - Teakbois

cher_42_1.jpg

1975 és 1979 között Cher szerencsecsillaga átmenetileg szüneteltette áldásos tevékenységét, így az egyedi hangú díva egymás után három sikertelen albumot jelentetett meg, amelyek mégis mesterművek (attól, hogy nem kelendő valami, még lehet kiváló). 1975-ben elhatározta, hogy a Wall Of Sound hangfelvételi technika atyjával, Phil Spector producerrel készít lemezt, és már folyt a közös munka, amikor rádöbbent, hogy Spector költséges, vonósokat és nagy létszámú kórust felvonultató „varázsmódszere” kiment a divatból (nem mintha ez bármit is levonna az értékéből). Így aztán két tétel rögzítése után búcsút mondtak egymásnak, ami azért is kár, mert az egyik, az A Woman’s Story, Cher rajongói szerint az énekesnő legjobb dalai közé sorolható.

A szóban forgó szerzeményt Nino Tempo, April Stevens és Phil Spector írta, a szövegében pedig egy olyan nő mesél magáról, akit kézről kézre adtak a férfiak: szinte nincs is hálószoba a városban, ahol ne lett volna egyéjszakás kalandja, azonban az alkalmi szeretői még a nevét sem kérdezték soha. Szinte minden kipróbált már, amit ki lehet, és mindenki tudja, miféle szerzet ő: rossz hírű. Nemrég azonban rátalált a szerelem, amely meg fogja váltani, és általa végre új életet kezdhet. Chert gyakran gúnyolták azzal egyes magazinok zenekritikusai, hogy sok dala nem más, mint „szajháknak való ária”, és ezúttal mintha a fanyalgó ítészeknek akart volna önironikusan fityiszt mutatni, ugyanis az A Woman’s Story valóban az – viszont nem piszkos fantázia terméke, hanem őszinte, drámai erejű és megindító vallomás.

Cher és Spector remeke végül az énekesnő egyetlen stúdióalbumára sem került fel, és bár a rádiók kaptak belőle promóciós példányokat, hamar eltűnt az éterből. A feltámadására egészen 1986-ig kellett várni, amikor az évtized népszerű popénekese, a Soft Cell Marc Almondja feldolgozta. Almond verziójához klip is készült, és noha abban szerepel egy nő, akiről úgymond azt kell gondolnunk, hogy róla szól a szöveg (valamint a szám címe sem változott), az, hogy Marcunk mégis ugyanúgy egyes szám első személyben adta elő, mint Cher, azt valószínűsíti, hogy ő maga is megtapasztalta, milyen az, amikor kézről kézre adnak valakit a férfiak, akinek még a nevére sem emlékeznek egy vele töltött éjszaka után. A homoszexualitását 1987 óta nyíltan vállaló Almond kifejezetten jól interpretálta Cher dalát, ráadásul az énekesnő előtti tisztelgésképp annak hangkarakterét utánozva vette fel.

MÉG TÖBB CHER:

 

A Beatles dobosáról szóló szerelmes dalt énekelt Cher

Cher és az agyonlőtt jósnő

Cher és a felhevült matrózok

Amikor Meat Loaf számára Cher volt az ideális nő

 

MÉG TÖBB RETRO ŐRÜLET:

 

Dixie Ray, a szemérmetlen hollywoodi sztár (18+)

Szépség a szörnyetegek szigetén (18+) 

Erotika Morricone módra (18+)

10 szégyentelenül szexi olasz filmzene – 1. rész (18+)

Megzenésített francia orgazmus (18+)

A szaxofonos, aki tudta, mitől döglik a légy (18+)

Pornódivat és rock and roll (18+)

„Elsősorban rocker vagyok, másodsorban pornósztár…” (18+)

Egészséges funk-erotika (18+)

Arthur Brown: Aki minden fellépésén „égeti” magát

Tengerparti táncparti Little Richarddal 

Yes: Életrevaló igenemberek

Steve Howe: Aki az istenekkel pendül egy húron

Kansas: Topeka maszkos hősei

Steve Walsh: A rocksztár, aki mindig szándékosan állt fejre

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr1616179300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása