Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Old Time RNR Magazine

Sylvia Kristel: Amikor Emmanuelle dalra fakadt

2020. szeptember 28. - Teakbois

kristel_35.jpg

1973-ban készült a Meztelenül a kerítésen át című holland film, amely a vécére szoktatott tehenek és a tengernyi fű országában ekkortájt igencsak népszerű „szarkasztikus thrillerek” közé sorolható. A kizárólag a hollandok számára vicces humort felvonultató, zavaros történetben egy játékautomatákat üzemeltető galambász és ex-karatebajnok haverja a pornográf tartalmak gyártásában érdekelt alvilággal veszi fel a harcot, miközben mókás és veszélyes kalandokba keverednek. A film enyhén szólva nem állta ki az idő próbáját, és ma már leginkább arról nevezetes, hogy ebben adta elő első betétdalát Sylvia Kristel, aki egy évvel később vált világsztárrá és férfiak millióinak álmait édesítette meg.

FIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóink kattintsanak a „TOVÁBB” linkre. 

A filmben Sylvia Kristel az ex-karatés egyslágeres popénekesnő kedvesét alakítja, és az általa énekelt Hey, A Letter Came Today-en érződik, hogy a szerzői direkt gagyinak szánták – hogy mégsem hangzik annak, az egyedül az előadó érdeme, aki képes megnyugtató kedvességgel átitatni a banális szöveget és melódiát.

Sylvia Kristel (akinek számos filmjéről várható cikk e blogon) 1952. szeptember 28-án született a hollandiai Utrechtben. A szülei cseppet sem voltak melegszívű emberek, és ha Sylvia épp nem az iskolapadot koptatta, magányosan lézengett apja szállodájában. 14 éves korában érte élete legmeghatározóbb sokkja, amelyet sosem tudott kiheverni: a családfő egyik nap hazahozta a szeretőjét, és bejelentette, hogy a felesége és két tőle született lánya mostantól nemkívánatos személyek az otthonában. Sylvia ezt követően szinte minden leendő párjában a törődő apafigurát kereste, aminek hatására sajnos a legkülönfélébb léhűtőkkel hozta össze a sors.

kristel_37.jpg

A teljesen magára hagyott és roppant intelligens (170-es IQ-val rendelkező) lány négy osztályt átugorva igen hamar elvégezte az elemi iskolát, majd immár gimnazistaként, 17 éves korában modellkedni kezdett. 21 évesen nyerte meg a Miss TV Europe nevezetű holland szépségversenyt, és ennek köszönhetően kapta első hazai filmes megbízásait. 1974-ben játszotta el azt a szerepet, amely ikonikussá tette: a fotóművészből lett rendező, Just Jaeckin erotikus drámájában, az Emmanuelle-ben ő alakította a címszereplőt. A Sylvia Kristel által életre keltett, unatkozó és minél forróbb szexuális kalandokra vágyó bangkoki diplomatafeleség a hetvenes évtized máig legismertebb hedonista figurája, maga a film pedig minden idők egyik legnagyobb francia mozis kasszasikere.

emmanuelle_04.jpg

A hirtelen jött népszerűséget kihasználni szándékozó Kristel az USA-ba költözött, ám hollywoodi karrierről szőtt álmai nem valósultak meg. Egyrészt a helyi producereknek eszük ágában sem volt olyan szereppel megkínálni, amely nem tartalmazott legalább nyomokban erotikát, másrészt a rossz döntéseket halmozó színésznő rendre visszautasított olyan felkéréseket, amelyek elfogadásával aztán kolléganői kerültek az élvonalba: így futott be helyette a tengerentúlon Jenny Agutter a Logan futásával, Kathleen Turner A test melegével, Melanie Griffith az Alibi testtel, Isabella Rossellini pedig a Kék bársonnyal. Noha az amerikai „sztárcsináló” szerepekből nem jutott egy sem Sylvia Kristelnek, a helyi sztáréletforma legveszélyesebb velejárói, a kokain és az alkohol egyaránt a rabjukká tették. Függősége legsötétebb éveiben lett a népszerű és ekkoriban szintén hollywoodi karrierje beindításán fáradozó brit színész, Ian McShane élettársa, akivel az egyik veszekedése odáig fajult, hogy a színésznő legurult közös otthonuk lépcsőjén és elvetélt. (Magyarul is megjelent, Meztelenül című önéletrajzában azt írja, nem McShane lökte le, hanem ő vesztette el az egyensúlyát, ám rögtön a következő oldalon arról beszél, hogy másnap legszívesebben az erőszakos természetű párja arcába vágta volna bosszúból a halott magzatát.)

kristel_delon_33.jpgSylvia Kristel Alain Delonnal az Airport ’79 című katasztrófafilmben 

Bár Sylvia Kristel amerikai tervei nem valósultak meg, az európai filmgyártás számos érdekes szerepet tartogatott számára. Az Emmanuelle sikerét követően a pikáns mese két szintén igényes és nagy költségvetésű „hivatalos” folytatásában főszerepelt, valamint ő vitte sikerre a leghíresebb brit erotikus regényből, a D. H. Lawrence-féle Lady Chatterley szeretőjéből készült legjobb filmfeldolgozást. Művészfilmekben ugyancsak felbukkant, a Rejtélyek című, bergmani hangvételű műben például egy jégkirálynőt alakított, aki miatt az utána hiába epedező Rutger Hauer önkezével vet véget életének. Két magyar vonatkozású szerepe is akadt: az 1974-es Juliában (amelyet német nyelvterületen A szerelem iskolája címmel vetítettek) Tordai Terivel „vállvetve” csábították el a férfiakat (a Kossuth-díjas művésznő erotikus filmtermésének elemzéséért ide tessék kattintani), az 1985-ös, Magyarországon forgatott koprodukciós Mata Hariban pedig ő játszotta az I. világháború hírhedt holland származású kémnőjét.

kristel_33.jpg

Sylvia Kristel sosem volt harsány díva, és az általa megformált karakterekből általában még akkor is valamiféle ártatlanság és Grace Kellyével rokonítható elegancia és tartás sugárzik, amikor úgymond a perverzitás ösvényét járják. A négy nyelven is folyékonyan beszélő színésznőt sokan „a gondolkodó ember erotikus filmsztárjának” tartották… és tartják manapság is. Jelleméből remek ízelítőt ad az az 1976-os tévéinterjú, amelyben egy tipikus álszent és sznob műsorvezető próbálja sarokba szorítani a Periféria című merész filmje kapcsán, azonban a törékeny és szelíd színésznő határozott és logikusan érvelő vitapartnernek bizonyul. (A Perifériaamelyről társblogunk, a Régi idők mozija oldalán olvasható remek cikk – volt Sylvia Kristel kedvenc filmje a sajátjai közül.)

Noha idővel kokain- és alkoholfüggőségét is sikerült leküzdenie, Sylvia Kristel élete végéig harmadik káros szenvedélye, a dohányzás megszállottja maradt. Legyengült szervezete 2012. október 17-én adta fel a harcot.

kristel_36.jpg

Ráadás: 

Sylvia Kristel legendás Playboy-fotói 1982-ből.

21139_03-lrg_123_688lo.jpg

21145_05-lrg_123_847lo.jpg

22150_06-lrg_123_1006lo.jpg

22152_07-lrg_123_561lo.jpg

22154_08-lrg_123_934lo.jpg

22160_09-lrg_123_495lo.jpg

22166_10-lrg_123_384lo.jpg

23298_11-lrg_123_175lo.jpg

23300_12-lrg_123_819lo.jpg

23306_13-lrg_123_260lo.jpg

23307_14-lrg_123_412lo.jpg

MÉG TÖBB RETRO ÉRZÉKISÉG:

  

Raquel Welch a Muppet Show bábjait is megbabonázta (18+)

Rocksztárok múzsája volt a diszkókirálynő (18+)

Dixie Ray, a szemérmetlen hollywoodi sztár (18+)

Barbara Carrera: Szépség a szörnyetegek szigetén (18+)

Mamma Mia!!! Mi köze az ABBA felének az erotika Bergmanjához? (18+)

Erotika Morricone módra (18+)

10 szégyentelenül szexi olasz filmzene – 1. rész (18+)

Twin Peaks és érzéki lebujzene (18+)

Megzenésített francia orgazmus (18+)

Rock-sztriptíz a Szörnyklubban (18+)

A szaxofonos, aki tudta, mitől döglik a légy (18+)

Frank Zappa és a botrányos Haldolog (18+)

Ringo Starr különös házassága (18+)

A Led Zeppelin legszexibb meggyalázása (18+)

Pornódivat és rock and roll (18+)

Liszt Ferenc, a kanos rocksztár (18+)

Egészséges funk-erotika (18+)

„Elsősorban rocker vagyok, másodsorban pornósztár…” (18+)

Testi szerelem és Moog szintetizátor (18+)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr1916217176
süti beállítások módosítása