Old Time RNR Magazine

„A ’90-es évek közepén az Oasis-ben láttam a rockzene jövőjét” – interjú Locke Péterrel, a The Morning Glory gitárosával

2016. április 19. - Sebők_Tamás

tmg.jpgNem sűrűn készítünk interjút cover, vagy tribute bandákkal, pedig igazából én személy szerint tök érdekes dolognak tartom, amikor egy csapat úgy határoz, hogy egy olyan banda nyomdokaiba lép, akire mindannyian felnéznek. A következő interjúban Locke Péterrel, a The Trousers gitárosával beszélgetünk a The Morning Glory névre keresztelt Oasis cover bandáról.

OTRNR: - Szia Peti! Először is arra volnék kíváncsi, hogy hogyan és mikor jött az ötlet, hogy összehozzatok egy Oasis cover bandát?

Locke Péter: - Sziasztok! Köszöntöm az Old Time R’N’R Magazin olvasóit! 2015 márciusában egy The Trousers koncert után sörözgettünk Francis-szal és Csabival The Nobles zenekar alapítóival és szóba jött, hogy van-e kedvem Oasis dalokat játszani Velük. Én rögtön igent mondtam. Májusban az első próbán Szegecs basszusgitározott és Zoli dobolt. Annyira jól ment, hogy csináltunk egy 12 számos listát, amit játszani szeretnénk. Kezdetben Mucky Fingers néven futottunk, de van egy külföldi Oasis cover banda ilyen néven, így The Morning Glory lettünk. Szegecs sajnos annyi bandában játszott, hogy nem tudott Velünk zenélni, de Bálint barátját beajánlotta hozzánk. Ő nem volt olyan fan, mint mi, de amikor lejött a próbára, az összes dalt tudta. Emberileg is nagyon tiszteljük egymást, mindegyikünknek 2 gyereke van és szeretjük az Oasis-t. Teljes az összhang. Ha saját zenét csinálnánk Ten Children’s Daddies lennénk. (nevet)

OTRNR: - Miért pont az Oasis? Miért különlegesek számotokra Gallagher-ék?

Locke Péter: - The Nobles zenéjére is, Supersonic kultikus bandára, akinek Zoli volt az egyik alapítója, is hatott az Oasis. Én 1994 áprilisában láttam az MTV-n először a ”Supersonic”-ot teljesen magával ragadott, a lemez meg aztán végképp. Akkoriban már leáldozóban volt a rock a mainstream zenében és én ebben a Bandában láttam a jövőt. 15 év alatt a legnagyobb angol zenekarok közé nőtte ki magát. Évek óta a „Supersonic” az ébresztőm a telefonomon. Csak, hogy jó legyen a morning glory. (nevet)

OTRNR: - Kérlek, mutasd be a zenekart!

Locke Péter: - Frances D. Noble énekel, Kókány Csaba gitározik és vokálozik, ők a The Nobles indie-rock zenekar zenészei. Zoli, Zeze Star (ex-Supersonic, ex-Whu) dobol.  Szöllősi Bálint (Format Blues) basszusgitározik. Szabó Károly billentyűkön játszik. Én meg ritmusgitározok.

OTRNR: - Mi alapján választotok ki egy feldolgozni kívánt dalt?

Locke Péter: - Kezdetben, ami nekünk tetszett, de most már minden lemezről vannak dalok. A koncert gerincét a ’Definitely Maybe’ és ’(What’s the Story) Morning Glory?’ lemezek számai adják. 16 dal van műsoron. Ezt majd bővítjük folyamatosan.

OTRNR: - Melyik a kedvenc korszakod az Oasis diszkográfiájából? Miért?

Locke Péter: - Az első „Definitely Maybe” (1994) visz nálam mindent. Lehet, hogy a hangzás és a játék még nem olyan kiforrott, de elejétől a végéig jó dalok vannak rajta. Szerintem minden Banda egy ilyen debütáló lemezt szeretne magának a stílusában. „Standing on The Shoulder of Giants” (2000) is nagyon tetszett, pedig a kritikák nem voltak olyan jók, de nekem ezzel a lemezzel lettek igazi „sztárzenekar”. „Dig Out Your Soul” (2008) sajnos az utolsó lemez, megközelítette tetszésben az elsőt nálam. Zenekarilag meg a Liam, Noel, Gem Archer, Andy Bell, Chris Sharrock felállás volt a legerősebb.

OTRNR: - Én mindig is éreztem egyfajta kettősséget, ha az Oasis-ról esett szó, hiszen a dögös rock himnuszok mellett szép számmal vannak lírikusabb hangvételű dalaik. Ez a tény nekem kicsit összeférhetetlen a Gallagher tesók igazi Rock ’N’ Roll életmódjával, balhéikkal. Te hogy látod ezt?

Locke Péter: - Szerintem belefér, hogy balhésabb zenészek az érzelmes oldalukat is megmutatják. Ha megnézzük a rock történelmet, a legszebb dalokat pont a rockzenészek írták. Jó balladákat nehezebb írni, szerintem. Ott volt a The Doors, Led Zeppelin, The Who vagy akár Ozzy, Metallica, Mötley Crüe, The Cult és még sorolhatnám, de még Lemmy-nek is volt egy-két lírikusabb tétele pályafutása során. Nála aztán megkérdőjelezhetetlen, a Rock ’N’ Roll!

OTRNR: - Ha a Gallagherék egyike betévedne egy koncertetekre – mert miért ne? :D – Melyik számot nyomnátok közösen?

Locke Péter: - Noel-lel a „The Masterplan”-t játszanám szívesen, Liam-mel meg a „Rock&Roll Star”-t természetesen.

OTRNR: - Külföld felé is nyitottak vagytok?

Locke Péter: - Most zajlik a Monarchy Madness mini közép-európai turné a zenekarommal, a Trousers-szel, és pont Csehországban jött szóba The Morning Glory bandám. Nagyon lelkesek voltak az osztrákok is és a csehek is ezzel kapcsolatban. Szóval bármi lehet külföldön is. Mi nyitottak vagyunk.

OTRNR: - Mi a véleményed a hazai tribute-bandák felhozataláról?

Locke Péter: - A rock zenét tekintve tribute-bandák országa vagyunk. Sok jó van, sok jó zenésszel, egy pár még külföldön is elismert. Én jobban szeretem, amikor tehetséges zenészek inkább saját zenét játszanak, bár nehezebb út az ismeretséghez, de kreatívabb, mint másikét játszani. Második zenekarnak élmény egy cover banda, de saját zenét szívesebben játszok. Arról nem is beszélve, ha nem lennének alkotó zenekarok, akkor tribute-k sem.

OTRNR: - Mik a jövőbeli tervek?

Locke Péter: - Április 21-én csütörtökön 21h-kor lesz a Mika Tivadarban az első koncertünk a Delirium Falconnal. Aki szereti az Oasis-t, annak ott a helye. Szeretnénk majd ősz folyamán egy nagyobb szabású koncertet, vendégekkel. Aki követi Facebook oldalunkat, ott mindent megtud majd rólunk.

Facebook esemény itt!

A zenekar ide várja a likeokat!

tmg_logo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr48644956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása