2014-es debütáló lemeze után idén új albummal jelentkezett a hódmezővásárhelyi hard rock trió, a T-34. A srácok nem tértek le az általuk jól kitaposott ösvényről és kemény riffekkel, zúzós dallamokkal pakolták meg a ’Keresd Még’ című nagylemezüket. Az kiadványról beszélgettem a csapattal.
OTRNR: - Mondhatni fiatal zenekar vagytok, mégis a második lemezetek kiadásához érkeztetek. Kérlek benneteket, beszélgessünk egy kicsit a munkálatokról!
T-34: - Kimagasló élmény volt a zenekar életében az anyag felvétele, ugyanis régóta voltak olyan elképzeléseink, hogy ne a stúdióban készítsük el az anyagot, mint az első lemezünk esetében, hanem szerettük volna, ha a stúdió – a szegedi Our Sound Recording Studio - kitelepül hozzánk a próbaterembe. Ezt nem egy teremként kell elképzelni, hanem Laci (Benyhe Kis László - gitár) családi háza volt a „stúdiónk”. Két hét alatt elkészültünk a lemezzel, pár éneksávval maradtunk el, amit már a szegedi stúdiójukban.
OTRNR: - Ez nem egy új keletű dolog, egy időben számtalan zenekar alakított ki kastélyokban, házakban stúdiót egy-egy lemez felvételénél. Meséljetek egy kicsit, hogyan is kell ezt elképzelnünk?
T-34: - A dobot például a nappaliban állítottuk fel, a gitárok a próbateremben voltak, az egész ház átalakult egy hatalmas stúdióvá. Sokkal kényelmesebb volt így, főztünk, piáltunk, ha elfáradtunk pihentünk és persze felvettük az anyagot. Ezzel is próbáltunk visszanyúlni az időben - amit említettél is - hogy sok zenekar csinálta így, például a Led Zeppelin, vagy a Pearl Jam. Örök emlék marad nekünk ez az időszak.
OTRNR: - Gondolom ez a rögzítési módszer a lemezen is érződik?
T-34: - Baromira érezhető! Főleg a dobon. Megkerestük a háznak azt a pontját, azt a szegletét, ami akusztikailag a legjobb. A másik pedig az hogy a dobhangzás maradt az, amit a nappaliban megszólalt, nem dolgoztunk rajta utólagosan, persze a keverést és a mastert kivéve.
OTRNR: - Mesélnétek a dalokról is egy keveset?
T-34: - Tíz dal van a lemezen, ezekből az egyik egy instrumentális darab lett. Sokan kérdezik, hogy milyen lett az előzőhöz képest? Nyilván ezt a szakértők fogják eldönteni, szerintünk sokkal egységesebb, kevésbé eklektikus. Még az előzőn voltak slágeresebb dalok és kevésbé slágeresek, ezek a számok egységesen jók lettek. Nehezebben találtuk meg a videoklipes dalt. Az első lemeznél sok dolog felett átsiklottunk. Örültünk, hogy mentek a dolgok, jól megy a felvétel. Itt már sokkal jobban odafigyeltünk a dalokra.
OTRNR: - Minden dalt elkészítettetek előzetesen, vagy voltak olyan dalok, amik a felvételekkor nyerték el végleges formájukat?
T-34: - Egy dal van, ami a stúdióban állt össze. A szerkezetét természetesen már korábban elkészítettük, de szöveg és énekdallam egyáltalán nem volt. Egyébként egy nagyon régi dalról beszélünk, amit még az első lemezre is terveztünk rátenni. Szerintem a debütáló koncertünkön is játszottuk.
OTRNR: - Melyik ez a dal, és miért nem került fel ez az első anyagra?
T-34: - Ez a ’Kiveszem a részem a semmiből’ című dalunk. És azért nem került fel, mert nem volt teljesen kész. Pontosabban nem volt olyan minőségű dal, hogy feltegyük a lemezre. Mostanra a szöveget és a zenei témákat is átgyúrtuk.
OTRNR: - Borítóról is mesélnétek kicsit?
T-34: - Egy nagyon kedves barátunk, Radics Márk készítette. Ő egy képzőművész és egy hatalmas terhet vett le a vállunkról ezzel, mert ezek a témák annyira nem fekszenek nekünk. Meg is látszik a lemez bookletén (28 oldalas) kiváló grafikai munka, és a fotókat is képzett szakember készítette.
OTRNR: - Mik a tervek a jövőre nézve?
T-34: - Írjuk a harmadikat!! (nevetés) Nagy öröm számunkra, hogy nagyon jól alakul a nyári programunk, gyűlnek a koncertek a koncertnaptárunkban. Azt is észrevettük, hogy egyre többen segítenek a zenekarnak anyagilag és a zenekar ügyeibe is többen bekapcsolódtak. Talán jobban felfigyeltek ránk az elmúlt időszakban, de azért megmaradtunk a klasszikus vidéki underground helyzetnél. Az egyik legnagyobb lehetőségünk a nyáron az alsóörsi Harley Davidson Fesztiválon való fellépés lesz.