Old Time RNR Magazine

"Mi hiszünk a mesékben" – Interjú a Cuki Presszó vezetőjével, Sütivel

2017. november 13. - Sebők_Tamás

cp2016_6.jpg

Nem mindennapi itthon, hogy egy energiáktól duzzadó punk csapat legnagyobb slágereit egy teljesen más konteksztusba helyezve, akusztikus formában adjon elő egy zenekar. A Cuki Presszó a C.A.F.B. egykori és aktuális tagjaival közösen működik 2014 óta. A zenekar megálmodójával, Sütivel beszélgetünk a formációról.

Szia Süti, köszönjük, hogy rendelkezésünkre állsz. 2014-ben alakult meg a Cuki Presszó. Milyen ötlet vezérelt, hogy összehozzátok ezt a formációt, és ha már itt vagyunk kérlek mutasd be a csapatot!

Mindig szerettük volna más formában, más aspektusban is kipróbálni a CAFB dalokat. 2014 őszén teljesen belelkesedtünk azon, hogy olyanokhoz is eljuthatnak így a dalok, akik idáig a hangerőre hivatkozva passzolták őket. Az akkori CAFB legénység örült a feladatnak és egy jó hangulatú koncert lett belőle a Kós Károly MH-ban. Utána tagcserék következtek, mert itt jobban kihallatszódtak a hibák. Jelenleg a régi csapatból már csak ketten – Kondella Krisztián ütős és én (sütős) – vagyunk. Nagy sajnálatunkra Kreisz Gyuri, Mészáros Tibi és Szepesi Máté már nem zenél velünk. Viszont van egy nagyon technikás basszusgitáros-bőgős szeptember elejétől, ő Spischák Dávid. A decemberi koncerten segítségünkre lesz még Gyenes Béla szaxofonos és Kis László harmónikás.

Ha jók az információim, akkor a zenekar a C.A.F.B. dalait játssza akusztikus verzióban. Mennyire nyernek így új értelmet ezek a dalok?

Kezdetben CAFB Akusztik néven koncerteztünk, de már a próbákon kiderült, hogy ezek a nóták teljesen új értelmet kaptak. Ekkor döntöttünk a név változtatáson, vállalva azt, hogy elölröl kell kezdeni a zenekarok rögös útját. Azóta már több új dalt is írtam a Cuki Presszó repertoárjába. Ezeket még mindig formáljuk. Jövőre megint készítünk egy lemezt (egy 10 számos demónk van a régi nótákból), ha önerőből, hát akkor abból. Évek óta pályázunk mi is, mert kell. Mi hiszünk a mesékben. (legalábbis én)

Hogy kell elképzelnünk a felállást, a hangszerelést?

Már fentebb említettem a felállást. A próbák formálják ezeket a dalokat. Én otthon egy szál gitárral felveszem, esetleg egy két szólamot ráteszek, amiket fontosnak tartok, utána elküldöm mindenkinek és akkor a próbateremben megnézzük. Szeretnék még egy-két szóló hangszerest a zenekarba, (mert én nem tartom magam olyan ügyes zenésznek) már vannak is jelentkezők, de ezt majd csak jövőre!!!

Kizárólag C.A.F.B dalokból áll a Cuki Presszó repertoárja, vagy esetleg más dalokat is átdolgoztok? 

Annyi ötletem van és volt. Sokszor dobtam félre, hogy ez a CAFB-nek nem jó. De most előszedegethetem ezeket. Más együttesek átdolgozásaiban itt nem gondolkoztam, mert eleve mind CAFB szám volt. De az új számok kifejezetten a CP-nek íródtak. Megpróbálok pozitívan gondolkodni és ezeket zenei formába hozni. Ezért lett a demo címe Pozitívan, bár ügye ezek még CAFB zenék voltak. Mondjuk aki hallgatta már, az érdekesen nézett. Természetesen nem minden punk arcnak jön be, de ez megbocsájtható, hiszen nem így szokták meg.

Terveztek akusztikus lemez készítését, vagy bármilyen más kiadványt?

Mint mondtam, jövőre mindenféleképpen megcsináljuk a Cuki Presszó önálló, bemutatkozó lemezét. Dávidnak már nem is tanítjuk meg a régebbi dalok felét sem, hogy csak az újra koncentráljon.

Tekintsünk ki egy kicsit a C.A.F.B.-re is hiszen a zenekar alapítója vagy. Hamarosan jön az új lemez, mit kell tudnunk róla?

Sajnos nem vagyok alapítója. Én és Laca csak „98-ban csatlakoztunk Greghez. Bár innentől kezdve egy teljesen új CAFB volt, hiszen az előző formáció még dühőr hardcore zenét nyomott. Aztán hirtelen dallamosabb punk-rockra váltott. Még 2005 tájékán is volt olyan koncert ahol be-bekiabálták: FELROBBANTAK. Ez még 90-akárhányas nóta volt.

Az új lemez megint távmunkában készült! A felvételek nagy része és a keverés kint történt. A kiadó is amerikai. Mi - Laca és én - a szólamainkat interneten küldtük át, amik egész jól össze lettek dolgozva. Mostanra közepén várható a megjelenés. Elégedett vagyok vele, bár szívesen énekeltem, vokáloztam volna többet. Remélem, egyszer majd teljesen együtt dolgozhatunk egy lemezen, a dalokon stb. De ehhez az kell perrsze, hogy Greg több időt legyen itthon. 

Mi várható a Cuki Presszó jövőre tekintve?

Új Lemez, több koncert!!!

 

Sebők Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr6613263275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása