Old Time RNR Magazine

Máklikőr ihlette a Jumping Matt & His Combo új klipdalát

2019. december 30. - Sebők_Tamás

combopromopic2019decbig.jpg

Már sok kiváló előadó írt számos nagyszerű nótát különböző italokról, whiskeyről, borról, sörről, pálinkáról, most hazánk egyik legautentikusabb blues formációja, a Jumping Matt & His Combo is beállt a sorba. Pribojszki Matyiék új dalát egy különleges magyar ital, a máklikőr ihlette.

A Poppy Seed Liquor történetéről kérdeztük a zenekar vezetőjét. 

Mintegy négy évtizedes barátság fűz ennek a rendkívül különleges italnak a megalkotójához, név szerint Lukácsi Sándorhoz, akivel együtt jártunk óvodába, általános iskolába, együtt vezettünk autót, motort (jogsi nélkül, majd jogsival) csajoztunk, szórakoztunk. A máklikőr 2011-ben debütált, azóta több nemzetközi innovációs díjat begyűjtött a világ szinte minden táján. Én azon szerencsések közé tartoztam, akik elsők között kóstolhatták meg, és már akkor éreztem, hogy ebből bizony előbb-utóbb dal lesz. Több év kitartó kóstolgatása, fogyasztása adta a végleges ihletet, így megírtam a számot angolul, Poppy Seed Liquor, vagyis Máklikőr címmel. Kitaláltam a dal zenei szerkezetét, készítettem egy demót, majd átküldtem a zenekaromnak. Mivel konkrét elképzelésem volt, így egy próba után fel is tudtuk venni a számot.

A felvételek Válik László hangmérnök stúdiójában készültek, a keverés és a mastering pedig az Egyesült Államokban, a Route 44 Stúdióban, Harry Gale jóvoltából. Ahogy a dal végleges formát öltött, megkezdődtek a videoklip munkálatai is.

Pribojszki Matyinak erről is bőven akadt mesélnivalója:

Ahogy elkészült a szám, tudtam, hogy mindenképp szeretnék videoklipet is forgatni hozzá. Egyeztettünk barátainkkal, Szelei Mónikával, aki a látványért volt felelős, valamint Magyar Balázzsal, aki a korábbi videóinkat is készítette. A mostanit is ő rendezte és vágta, az operatőr Balla Bálint volt, az utómunkálatokat pedig a győri illetőségű Chromeball Stúdió csinálta, Kollár Adrián személyében. A kiváló táncos csapat nélkül nem tudtuk volna megteremteni az elképzelt hangulatot. Név szerint: Joe Frank, Ágoston Nóra, Bakó Tibor, Varsányi Erzsébet, Cserép János, Virág Évi, Schmidt Gábor, Schmidt-Vachtler ErzsébetÉrdekesség, hogy a klipben szereplő bartender az ital megálmodója és létrehozója, a barátom Lukácsi Sándor, a pultnál mellettem ülő hölgy pedig a felesége Lukácsiné Szikszai Barbara. Nem csak egy nagyon régi és különleges barátság fűz hozzájuk, de én voltam az esküvői tanújuk is. Úgy gondoltam, hogy jó kis emlék lenne, ha együtt szerepelnénk a klipben. A forgatás helyszíne a budapesti Muzikum Klub, ahol minden évben legalább kétszer koncertezünk és jó kapcsolat a klub vezetőivel és a főszervezővel Kőmíves Andrással is.

Matyi zárásként hangsúlyozta, a videoklip nem reklámfilmnek készült, a szám és a kisfilm is inkább a pozitív életérzést igyekszik közvetíteni. Az ital igazán különleges íz világa, egyedi formájú üvege ugyan említést kap a szövegben, ami már-már modernebb hip-hop lüktetésű, de a lényeg mégis az, hogy érezzük jól magunkat, éljük meg a pillanatot, amiben vagyunk. Ha a kedvünk úgy tartja, igyunk egy pohár máklikőrt – persze csak mértékkel –, élvezzük az ízét, pattanjunk fel a székről, hagyjuk a telefonunk nyomkodását, a selfie-készítést, és táncoljunk boogie-woogie-t egész éjjel.

I  WEB  I   I  FACEBOOK  I   I  YOUTUBE  I

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr5615370914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása