Old Time RNR Magazine

Jimmy Page - Élet a gitárok között

2018. január 08. - Sebők_Tamás

strato.jpg

A mai napon 74 éves Jimmy Page nemrégiben egy hosszabb terjedelmű interjút adott, ahol zenei karrierje mellett gitárjairól is sokat mesélt. Ebből válogattunk most össze nektek egy csokor választ.

„Egyszer láttam, amint Bruce Welch (The Shadows) arról nyilatkozott, hogy mit érzett, amikor meghallotta Buddy Holly Fender gitárját a ’The Chirping Crickets’ albumon. Én is ugyanazt éreztem a Fender gitárokkal kapcsolatban. Átkozottul szexi volt, ahogy a hot-rod színekben pompázott. Mint egy csodálatos szobrászati remekmű.”

„Később kaptam egy amerikai strato-t, bár azt el kell hogy mondjam, a gitárok akkortájt egyáltalán nem olyanok voltak, mint manapság. Az akkori strato-k korántsem hasonlítottak a mai darabokhoz. A 2008-as ’It Might Get Loud’ című filmben az első gitáromnak is egy strato-t titulálnak, de ez nem igaz, mert egy Grazioso volt az első elektromos darabom, de azt egy adott ponton le kellett tennem.”

„Ezek után jött a Yardbirds időszak és amikor Jeff Back Telecasterén játszottam. Jeff-et még akkor ismertem meg, amikor mindketten házi készítésű gitárokon játszottunk. Elég régen volt. Jeff művészeti iskolába ment. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy kifestette a Telecasterét. Amikor bekerültem a zenekarba nekem adta azt a Telecastert és ő egy sunburst Les Paul-on játszott. Az persze a Yardbirds gitárja volt és a magam szájízére akartam formálni, így én is átfestettem.”

tele.jpg

„Mindezek ellenére magammal vittem azt a Telét, a Led Zeppelinbe is. Biztos sokan tudják, de azért elmondom, hogy a ’Led Zeppelin I.’-et azon vettük fel. Utána találkoztam Joe Walsh-al 1969-ben és mutatott nekem egy Les Pault. Szinte könyörgött, hogy vegyem meg. Addig azt gondoltam, hogy van egy nagyon jó, sikítós gitárom. Megírtam a ’Whole Lotta Love’-ot és nem igazán hozta az elképzeléseimet a Telecaster, így megvettem a Les Pault és a második albumot már azon játszottam fel. Megbeszéltünk érte egy jutányos árat. Nem akart lehúzni sem, de ajándékba sem akarta adni. Gyönyörű gitár volt és ő lett a #1. 1970-ben sajnos ellopták. Később a Gibson Custom Shop újból elkészítette, megtartva a hangszedők kombinációját és minden egyes apró részletet. A 2007-es londoni koncerten is használtam és mindmáig tudják, hogy az este legszebben szóló gitárja az volt.”

lp.jpg

Ki ne emlékezne az ikonikus Stairway To Heaven-re és a legendás dupla nyakas Gibson EDS-1275-ös SG-re.

Az egész gitárt a Stairway To Heaven ihlette. A dalban 12 húros és elektromos gitár is szerephez jut. Azt gondoltam, ha ezt élőben is elő szeretnénk adni, nincs mese, vennünk kell egy dupla nyakú gitárt. Ennyi a sztorija. Korábban csinált már hasonlót a Gibson, de ezt kimondottan az én kérésemre készítették. Hogy őszinte legyek, egy dolgot azért én sem tudok, mégpedig egyszerre játszani mindkét nyakon” – zárta humorosan a beszélgetést a Led Zeppelin legendája.

sg.jpg

 

Sebők Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr7313560523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása