Old Time RNR Magazine

Elsősegély Eddie Van Halentől

2020. április 11. - Sebők_Tamás

tlj34an2wp4kn52hstbv4n-650-80.jpg

Még egy olyan tapasztalt zenekarnál is felléphetnek váratlan problémák egy-egy turné során, mint a Red Hot Chili Peppers. Mai cikkünkből leginkább az derül ki, milyen fontos szerepet játszik egy banda életében a személyzet, és hogy jó, ha kéznél van egy kitűnő problémamegoldó-készséggel rendelkező technikus.  

Aki egy kicsit is jártas a gitárok és gitárosok világában, annak nem árulunk el új információt azzal, hogy John Frusciante hangzásvilágában meghatározó szerepe van a wah pedálnak. Nem is akármilyen wah pedálnak, a Red Hot Chili Peppers zsenije a 80-as években gyártott Ibanez WH10-esekbe szeretett bele. A zenészek körében nem túl népszerű effekt különlegessége, hogy egy potméterrel állítható rajta a wah intenzitása. Egyik nagy hátránya azonban, hogy műanyagból készült, és a huzamosabb ideig tartó használattól sokszor megfárad az anyag.

fruspedalsatslane8cv-e1364000748164.jpg

A közelmúltban Dave Lee, John Frusciante technikusa hozott nyilvánosságra egy érdekes sztorit egy hangszerekkel foglalkozó szaklapban. Elmondta, John imádja ezeket a pedálokat, ám a silány minőségük miatt több tucat darabbal kezdenek meg egy-egy turnét. Egyszer azonban úgy adódott, hogy az utolsó koncertre az összes pedál eltört.

A koncert előtt odamentem Johnhoz. - Kifogytunk a wah-ból – mondtam. – Nos, akkor anélkül játszom le a koncertet – válaszolta. Azt gondoltam, ez így bizony elég rövid előadás lesz, úgyhogy muszáj volt valahonnan szereznem egyet. Felhívtam a barátomat, Matt Bruckot, aki Eddie Van Halen technikusa volt. Nem sokkal később visszahívott, hogy talált egyet, de el kell mennem érte Eddie-hez. Azonnal indultam is, és mire odaértem, a legenda már ott várt a feljárón kezében a pedállal. 

Mi a francnak használtok ilyen szarokat? – kérdezte. – Jó hangjuk van, csak folyamatosan eltörnek. Ez az egy darab menti most meg az életünket – válaszoltam. (Eszem megállt, hogy ott állok egy bejárón, és Eddie Van Halennel beszélgetek).

– Nos, el ne mondd Johnnak, hogy ezt az egyetlen pedált találtad. Tudod, ha én úgy mennék fel a színpadra, hogy tisztában vagyok vele, csak egy pedálom van, tuti, hogy „csak simogatnám”, nehogy bármi baj legyen – mondta búcsúzóul Eddie.

A bejegyzés trackback címe:

https://otrnrmagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr3115543758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása