1976 és 1981 között hódította meg az USA-t a Muppet Show című bábsorozat, amelyet a rendszerváltás előtti időszakhoz képest (amikor gyakran 10-15 év késéssel érkeztek meg hozzánk híres mozifilmek és tévés produkciók) nálunk is viszonylag hamar bemutattak: 1979 és 1985 között láthatták első ízben a magyar nézők – természetesen azon epizódok kivételével, amelyek tartalmát a cenzorok összeegyeztethetetlennek vélték a szocialista életszemlélettel. A Muppet Show ugyanis − bár aranyosnak nevezhető bábfigurák szerepeltek benne és később belőle nőtt ki minden idők egyik legsikeresebb gyereksorozata, a Szezám utca − elsősorban a felnőtt nézőknek szólt, és előszeretettel alkalmazott pikáns, ám cseppet sem közönséges humort (ennek ellenére jelenkorunk sértődékenységgel terhelt polkorrekt légkörében így is erősen szexistának minősülhet). A sorozat egyes epizódjainak fényét a popkultúra közismert alakjai emelték, akik hús-vér emberi mivoltukban tűntek fel a bábok között. A neves komikus, Dudley Moore vagy a horrorsztár Vincent Price épp úgy felbukkant a szériában, mint az extravagáns rocksztárok közül Elton John és Alice Cooper. A Muppet Show legforróbb pillanatai azonban kétségkívül a hatvanas és hetvenes évek egyik legfőbb szexszimbólumának, Raquel Welchnek köszönhetőek.
FIGYELEM! A cikk viccesen botrányos témája miatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóink kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.
A vágy titokzatos tárgyának számító díva (akinek egyik legismertebb filmjéről és bombanői jelentőségéről társblogunk, a Régi idők mozija oldalán olvashattok remek cikkeket) 1978-ban szerepelt a Muppet Show-ban, és két Diana Ross-, valamint egy Peggy Lee-dalt adott elő. Ross Baby, It’s Me című 1977-es slágerének feldolgozását egy heves vérmérsékletű és utána epedező óriáspókkal „násztáncot” járva prezentálta…
…. a szintén 1977-es Confide In Me-t pedig Topi macinak énekelte, aki némi önbizalomnövelésre szorult, ezért Miss Welch sexsational-nek (kb. szexzációsnak fordítható a szójáték) titulálta őkelmét, és olyan félreérthetetlen módon búgta el neki a „minden kívánságodat teljesítem” üzenetű nótát, hogy a jelenetre nyugodtan „ráüthették” volna a 18+-os karikát.
Welch és a női sztárvendégekre mindig féltékeny Miss Röfi Peggy Lee I’m A Woman kapcsán duettezett, amely nem éppen feminista induló: sokkal inkább a tökéletes feleségek szatirikus himnusza, akik miközben épp boldoggá teszik férjüket, egyik kezükkel főznek, a másikkal pedig zoknit stoppolnak.
A színésznő az Us magazin címlapján is népszerűsítette a műsort 1978-ban: a show házigazdájával, a nálunk Mikó István zseniális szinkronteljesítményének köszönhetően legendássá vált Brekivel szerepelt rajta.
Ráadás:
Néhány kép annak érzékeltetésére, miért is hevertek (képletesen) férfiak milliói Miss Welch lábai előtt.
MÉG TÖBB DÍVA ÉS RETRO:
Vadóc díva Harley-Davidsonon
Jefferson Starship: Hippi romantika és a szex csodája (18+)
Rocksztárok múzsája volt a diszkókirálynő (18+)
Dixie Ray, a szemérmetlen hollywoodi sztár (18+)
Szépség a szörnyetegek szigetén (18+)
Amikor Anthony Perkins Audrey Hepburnnek énekelt
Erotika Morricone módra (18+)
Megzenésített francia orgazmus (18+)
Zöld nyálka és űrcowboyok
A szaxofonos, aki tudta, mitől döglik a légy (18+)
Ringo Starr különös házassága (18+)
Grace Slick be akarta drogozni az amerikai elnököt
Testi szerelem és Moog szintetizátor (18+)
Egészséges funk-erotika (18+)
10 szégyentelenül szexi olasz filmzene – 1. rész (18+)