Elvis Presley karrierje 1957-ben már igencsak felfelé ívelt, október végén pedig, nem sokkal harmadik filmje, a Börtönrock bemutatója előtt a hollywoodi Pan-Pacific Hangversenyteremben adott két teltházas koncertet. Ezek közül az első meglehetősen nagy sajtóbotrányt kavart: nem a Király híres színpadi csípőriszálása miatt − amelyet a konzervatívabb vidéki amerikaiak felháborítóan obszcénnak neveztek −, hanem egy olyan esemény okán, amely valójában meg sem történt.
FIGYELEM! A cikk viccesen botrányos témája miatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóink kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.
Elvis ekkorra már hozzászokott, hogy az USA déli államaiban rendre perverz disznónak titulálják a koncertjei után megjelenő újságcikkek a kihívó és merész színpadi mozdulatai meg egyáltalán a búgó hangja miatt, azt azonban nem hitte volna, hogy pont a hollywoodi „fertőt” is magában foglaló és a farmerek lakta vidékeknél sokkal toleránsabb és felvilágosultabb Los Angelesben húzzák le majd csak igazán róla a keresztvizet, ráadásul egy nevetséges hamis állítás révén. A Pan-Pacificben adott koncert közönsége 90%-ban tinédzserlányokból állt, akiknek őrült visongása végig elnyomta Elvis 40 perces műsorának hangjait. Már önmagában az felháborító lehetett volna, hogy az ekkor 22 éves sztár 9000 kamasz előtt riszálta révületbe magát, ám a másnapi újságcikkek nem emiatt ócsárolták, hanem azért, mert szemtanúk szerint a műsor vége felé a nyílt színen közösült egy kutyával.
Az egészen elképesztő pletyka ama tény eltorzítása alapján indult útjára, hogy Elvis e turnéjának egyik kelléke egy műanyag kutyaszobor volt: ez Nippert, a Király lemezeit forgalmazó RCA kiadó „logóállatát” ábrázolta, amelyet Elvis a Hound Dog című slágere előadása közben többször átölelt. Az első Pan-Pacific-es koncert hevében azonban magával rántotta a műebet, és egy ideig a színpadon fetrengett vele. Néhány szülő, aki elkísérte csemetéit a fékevesztett bulira, másnap azzal a feltupírozott történettel hívta fel a helyi lapok szerkesztőségeit, hogy Elvis nem csupán elszabadította a poklot 1957. október 28-án, de egy hatalmas kutyát is magáévá tett, és ezzel rossz példát mutat a fiatalságnak.
A menedzser és ügyfele: Tom Parker és Elvis Presley
A Los Angeles-i rendőrség nyomozói felkeresték Elvis menedzserét, Tom Parkert, és közölték vele, hogy amennyiben a protezsáltja a második fellépésén is egy kutyával fog henteregni, azonnal letartóztatják. Bizonyítékgyűjtés végett három kamerát helyeztek el a koncertterem különféle pontjain, hogy ezekkel rögzítésék Elvis esetleges újabb ebzaklatását. A Király persze tajtékzott a dühtől, hogy efféle hírek keringenek róla, de az élelmes Tom Parker ebből is hasznot húzott: a hátul ülőknek megannyi ócska látcsövet tudott eladni szép summáért, azt ígérve, hogy ezekkel még ők is jól láthatják majd, amint Elvis megint kutyával szexel… már ha kedve szottyan hozzá, garantálni ugyanis nem tudja. Természetesen nem került sor semmiféle újabb „blöki-afférra”, Elvisnek pedig az 1966-os A Dog’s Life című dala feléneklésekor talán eszébe jutott, mennyire kutyául érezte magát pár napig 1957-ben.